Abstrakt
The cycle overpass in Gdynia is a box structure over 300 metres long, 10-span. It was opened for bicycle traffic in the second half of 2013. At the end of its construction, there was failure due to excessive horizontal displacement of the system. A number of bearings exceeded the range of permissible transverse shifts thus it was necessary to temporarily protect the spans from slipping. The FEM analysis of the original solution and a proposal for a new bearing arrangement are presented in the article. Calculations were made based on a shell-and-beam model, reflecting the actual object accurately. The proposed new bearings system was even-tually applied to the structure.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Shell Structures: Theory and Applications. Vol. 4 strony 433 - 436
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Miśkiewicz M., Pyrzowski Ł.: Influence of an applied bearing system on behaviour of multi-span footbridge// Shell Structures: Theory and Applications, vol.4/ ed. W. Pietraszkiewicz, W. Witkowski Leiden: CRC Press / Balkema, 2018, s.433-436
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9781315166605-99
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 95 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Projekt wytycznych planowania tras dla pieszych
- K. Jamroz,
- R. Okraszewska,
- L. Michalski
- + 2 autorów