Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 2. The simulation investigations.
Abstrakt
Do badań przyjęto układ napędowy okrętowy z turbinami gazowymi napędzającymi poprzez przekładnię mechaniczną zębatą śrubę okrętową o zmiennym skoku.Przy użyciu programu komputerowego Matlab i jego nakładki Simulink wykonano symulację dynamiki układu napędowego statku pracującego na wzburzonym morzu.Zbadano wpływ nastaw i typu regulatora na pracę układu. Porównano nastawy układu regulacyjnego układu napędowego dla pracy na wzburzonym morzu z nastawami układu przy skokowej zmianie skoku śruby napędowej pracującego na spokojnym morzu.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- III International Scientific - Technical Conference EXPLO-DIESEL & GAS TURBINE ´03 strony 168 - 180
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Dzida M.: Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 2. The simulation investigations. // III International Scientific - Technical Conference EXPLO-DIESEL & GAS TURBINE ´03/ Gdańsk: Univ. Technol. Fac. Ocean Eng. & Ship , 2003, s.168-180
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 76 razy