Abstrakt
Praca dotyczy wpływu korozji wżerowej na własności mechaniczne stali o zwykłej i podwyższonej wytrzymałości oraz na wytrzymałość stalowych konstrukcji przy obciążeniach statycznych i quasi- statycznych. Artykuł oparty jest głównie na japońskich publikacjach. W próbie rozciągania, korozja wżerowa obniża nieznacznie obciążenie odpowiadające granicy plastyczności Re(nieznacznie) i wytrzymałości na rozciąganie Rm (silniej, redukuje niemal do zera wydłużenie odpowiadające granicy plastyczności i drastycznie redukuje wydłużenie przy zerwaniu próbki. Wartość Rm próbek równomiernie skorodowanych jest wyższa niż z wżerami korozyjnymi, jednakże wytrzymałość odniesiona do rzeczywistej wielkości pękniętego przekroju, tzn. z uwzględnieniem rzeczywistej trajektorii pęknięcia, jest taka sama przy obydwu rodzajach korozji. Dla szerokich próbek wytrzymałość zależy od lokalnego wyczerpania się zdolności materiału do odkształcenia.Przedyskutowano koncepcję równoważnej utraty grubości blach poddanych jednoczesnemu zginaniu i ściskaniu, oraz dla bardziej złożonych konstrukcji, oraz bardzo praktyczne podejście oparte na stopniu korozji wżerowej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 18,
strony 54 - 58,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Jakubowski M.: Influence of pitting corrosion on strength of steel ships and offshore structures// Polish Maritime Research. -Vol. 18, iss. no. 4(71) (2012), s.54-58
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 92 razy