Abstrakt
[Omyłkowo na materiałach nie umieszczono współautora : Gande-Milewska Paulina]W referacie przedstawiono dane statystyczne dotyczące rozlewów ropy surowej oraz opis katastrof tankowców w latach 1999-2003. Zlekceważenie problemów poprawnej eksploatacji wielokrotnie kończy się tragicznie. Z tych powodów wypełniony ropą grecki tankowiec "Amaragos" czy też maltańska "Erika" złamały się na pół i poszły na dno. Przykładów takich jest więcej. W referacie przedstawiono analizę przyczyn rozlewów olejowych według International Tankers Owner Pollution Federation. Jedną z ważniejszych przyczyn zanieczyszczeń wód ropą naftową, szczególnie w przypadku "dużych" rozlewów olejowych, są uszkodzenia kadłuba. Dotyczy to głównie dużych tankowców z pojedynczym kadłubem. Uszkodzenia te powstają najczęściej na wskutek korozji lub/i zmęczenia materiału. W zakończeniu opisano dwie bardzo poważne katastrofy tankowców "Erika" i "Prestige", które przyczyniły się do największych rozlewów ropy surowej w latach 1999-2003.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Bugłacki H.: Katastrofy tankowców do przewozu surowej ropy oraz ich przyczyny.// / : , 2004,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 266 razy