Klasyfikacja warunków eksploatacji pojazdów z wykorzystaniem udziału czasu pracy silnika na biegu jałowym
Abstrakt
W pracy przedstawiono przykłady identyfikacji warunków eksploatacji pojazdu samochodowego zarejestrowane na terenie Gdańska, w regularnym ruchu miejskim. Uzyskane wyniki pozwoliły sformułować zasady klasyfikacji warunków eksploatacji pojazdu przy wykorzystaniu takich parametrów jak: średnia energochłonność jednostkowa przejazdu, udział fazy napędowej, udział czasu pracy silnika na biegu jałowym. Jednocześnie stwierdzono, że do identyfikacji warunków eksploatacji w mieście można wymiennie stosować średnią prędkość jazdy lub odwrotność udziału czasu pracy silnika na biegu jałowym, gdyż zależność między nimi ma charakter proporcjonalny.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
strony 0 - 0,
ISSN: 1509-5878 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Kropiwnicki J.: Klasyfikacja warunków eksploatacji pojazdów z wykorzystaniem udziału czasu pracy silnika na biegu jałowym// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. nr 5 (2011), s.0-0
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy