Knowledge-Based Management as the Key Success Factor for Research and Development Organizations - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Knowledge-Based Management as the Key Success Factor for Research and Development Organizations

Abstrakt

A key to achieving success in project organizations lies in exemplary management of processes within those organizations, while the ongoing projects are mainly characterized by their uniqueness. The situation is no different in commercial research and development organizations (R&D) where accuracy and repeatability of elementary processes guarantees efficient and productive realization of all enterprises. R&D organizations are entities whose main objective is to carry out basic research as well as experimental development works, and to distribute the results via didactic activity, publications or transfer of technology. The aim of the present paper is to outline the area of knowledge management within this type of organizations and to describe the model of management.

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Tytuł wydania:
The Use of IT Technologies to Support Organizational Management in Risky Environment strony 31 - 40
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Boleński N., Szczerbicki E.: Knowledge-Based Management as the Key Success Factor for Research and Development Organizations// The Use of IT Technologies to Support Organizational Management in Risky Environment/ ed. A Grzech, L Borzecki, J. Swiatek, Z. Wilimowska Wroclaw: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2014, s.31-40
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 58 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi