Abstrakt
Artykuł opisuje badania odbiorowe zrealizowane na nowo wybudowanym dwutorowym moście kolejowym nad rzeką Martwa Wisła w ciągu linii 226 do Portu Gdańsk. Jest to, aktualnie w swojej klasie, obiekt o największej rozpiętości przęsła w Polsce (Lt = 124 m). Układ nośny, zaprojektowany na obciążenie k+2, tworzą trzy łuki bezprzegubowe ze ściągiem z podwieszoną do nich za pomocą cięgien ortotropową konstrukcją pomostu. Podczas badań statycznych wykorzystano balast złożony z zestawu 6 lokomotyw o masie od 116 do 120 t, realizując 6 schematów ustawienia. Zakres badań obejmował pomiar przemieszczeń pomostu i łuków, odkształceń/naprężeń pomostu, pomiar siły w wybranych wieszakach oraz osiadanie podpór. W próbach dynamicznych tabor kolejowy przemieszczał się po moście z prędkościami od 10 do 80 km/h. Rejestrowano zmianę w czasie (ewolucję) przemieszczeń, odkształceń/naprężeń i przyspieszeń w punktach pomiarowych zlokalizowanych na pomoście oraz na łukach. Testy zakończyły się wynikiem pozytywnym, legitymując przekazanie obiektu do eksploatacji w warunkach zgodnych z założeniami projektowymi.
Autorzy (8)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Materiały Budowlane
strony 54 - 56,
ISSN: 0137-2971 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Miśkiewicz M., Pyrzowski Ł., Chróścielewski J., Wilde K., Kałuża J., Filar Ł., Wazowski M., Sobczyk M.: KOLEJOWY MOST ŁUKOWY O NAJWIĘKSZEJ ROZPIĘTOŚCI W POLSCE PODCZAS BADAŃ// Materiały Budowlane. -., nr. 7 (2016), s.54-56
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 318 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Historic bridge modelling using laser scanning, ground penetrating radar and finite element methods in the context of structural dynamics
- I. Lubowiecka,
- J. Armesto,
- P. Arias
- + 1 autorów