Abstrakt
W artykule zaproponowano możliwość wykorzystania maszyny elektrycznej do kompensacji drgań momentu transmitowanego do obciążenia za pośrednictwem przekładni zębatej. Redukcje drgań na wale wyjściowym przekładni uzyskano w wyniku generowania odpowiedniej składowej zmiennej momentu elektromagnetycznego w silniku asynchrownicznym. Zaproponowano wykorzystanie bezczujnikowego układu sterowania momentem kompensującym do synchronizacji składowej zmiennej momentu elektromagnetycznego generowanego w silniku klatkowym z oscylacjami momentu oporowego na wale maszyny.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- [Materiały] Napędy i Sterowanie 2003. IX Seminarium towarzyszące IX Targom Producentów, Kooperantów i Sprzedawców Zespołów Napędowych i Układów Sterowania. Gdańsk 18.02.2003 strony 154 - 163
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Lewicki A., Bajdecki T.: Kompensacja drgań w napędzie z silnikiem klatkowym// [Materiały] Napędy i Sterowanie 2003. IX Seminarium towarzyszące IX Targom Producentów, Kooperantów i Sprzedawców Zespołów Napędowych i Układów Sterowania. Gdańsk 18.02.2003/ Gdańsk: P. Gdań., Międzynar. Targi Gdań., 2003, s.154-163
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy