Abstrakt
Tak jak było to kilkanaście lat temu na niższych etapach edukacji, teraz my – nauczyciele akademiccy – weryfikujemy programy kształcenia, wprowadzamy nowe metody nauczania. Zmniejszamy liczbę godzin zajęć z przedmiotów ścisłych, stawiamy coraz bardziej na umiejętności miękkie i wprowadzamy technologię jako element uzupełniający luki edukacyjne. Często zdarza się przy tym, że umiejętności dydaktyczne i nieprzeciętne zaangażowanie w kształcenie studentów nie mają znaczenia w budowaniu kariery akademickiej. Niepromowanie i niedocenianie tych umiejętności oznacza odpływ dobrej kadry dydaktycznej z uczelni. W szkołach wyższych nie ma egzaminów zewnętrznych, które by weryfikowały rzeczywistą wiedzę i umiejętności studentów. Robi to dopiero rynek pracy czy zapotrzebowanie na naszych absolwentów w innych krajach Europy. Może warto przeanalizować potrzeby i możliwości edukacji na poziomie wyższym – chodzi o pracę nauczycieli akademickich, ich warsztat i metody kształcenia, jakie wybierają. Na niektórych uczelniach poszukuje się rozwiązań zmieniających tradycyjny sposób kształcenia akademickiego i promowania najskuteczniejszych form kształcenia (również zdalnego czy wspartego technologią).
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Pismo PG
strony 39 - 42,
ISSN: 1429-4494 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 164 razy