Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych

Abstrakt

W pracy przedstawiono wyniki laboratoryjnych badań oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych. Współczynnik oporu toczenia tych opon jest silnie uzależniony od ciśnienia pompowania. Po utracie nadciśnienia w oponie, gdy następuje styk wewnętrznej powierzchni bieżnika z wkładką Run-Flat, opór toczenia wzrasta około 7-8 razy w stosunku do sytuacji gdy ciśnienie pompowania jest wyregulowane do jazdy po drogach utwardzonych (500 kPa). Podczas jazdy na wkładce temperatura opony gwałtownie rośnie dochodząc (w warunkach w jakich prowadzono badania) do 90°C.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa strony 1 - 10
Język:
polski
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Ejsmont J., Motrycz G., Ronowski G., Stryjek P., Sobieszczyk S.: Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych// Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa/ ed. Politechnika Krakowska Kraków: , 2012, s.1-10
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 138 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi