Łukowy wiadukt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Założenia projektowe i stan techniczny po 10 latach eksploatacji
Abstrakt
Artykuł przedstawia historię, projektowanie i ocenę techniczną po 10 latach eksploatacji wiaduktu WK11 w Gdańsku, będącego częścią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Opisuje proces budowy i wyzwania związane z rekonstrukcją historycznego mostu z 1914 roku, który został zniszczony podczas II wojny światowej. Autorzy szczegółowo analizują koncepcje projektowe, w tym rozważania nad schematem statycznym i zastosowanym materiałem. W artykule zawarto wyniki zaawansowanych analiz numerycznych, które doprowadziły do ostatecznego kształtu wiaduktu. Po 10 latach użytkowania wiadukt WK11 nadal jest w dobrym stanie technicznym, a jedyne zauważalne ślady zużycia to drobne rysy skurczowe. Konstrukcja działa zgodnie z założeniami projektowymi.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Mosty
strony 28 - 31,
ISSN: 1896-7663 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M., Romaszkiewicz T.: Łukowy wiadukt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Założenia projektowe i stan techniczny po 10 latach eksploatacji// Mosty -,iss. 2 (2024), s.28-31
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 64 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Most przez Regalicę w Szczecinie jako element trasy miejskiej
- J. Głomb,
- K. Furtak,
- Z. Skoplak
- + 2 autorów