Łukowy wiadukt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Założenia projektowe i stan techniczny po 10 latach eksploatacji - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Łukowy wiadukt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Założenia projektowe i stan techniczny po 10 latach eksploatacji

Abstrakt

Artykuł przedstawia historię, projektowanie i ocenę techniczną po 10 latach eksploatacji wiaduktu WK11 w Gdańsku, będącego częścią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Opisuje proces budowy i wyzwania związane z rekonstrukcją historycznego mostu z 1914 roku, który został zniszczony podczas II wojny światowej. Autorzy szczegółowo analizują koncepcje projektowe, w tym rozważania nad schematem statycznym i zastosowanym materiałem. W artykule zawarto wyniki zaawansowanych analiz numerycznych, które doprowadziły do ostatecznego kształtu wiaduktu. Po 10 latach użytkowania wiadukt WK11 nadal jest w dobrym stanie technicznym, a jedyne zauważalne ślady zużycia to drobne rysy skurczowe. Konstrukcja działa zgodnie z założeniami projektowymi.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Mosty strony 28 - 31,
ISSN: 1896-7663
Język:
polski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M., Romaszkiewicz T.: Łukowy wiadukt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Założenia projektowe i stan techniczny po 10 latach eksploatacji// Mosty -,iss. 2 (2024), s.28-31
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 64 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi