Measuring Consumers' Engagement With Brand-Related Social-Media Content. Development and Validation of a Scale that Identifies Levels of Social-Media Engagement with Brands - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Measuring Consumers' Engagement With Brand-Related Social-Media Content. Development and Validation of a Scale that Identifies Levels of Social-Media Engagement with Brands

Abstrakt

The purpose of the current study was to develop a scale to measure the consumer's engagement with brand-related social-media content, based on three dimensions established in the framework of an earlier theoretical construct, “Consumer's Online Brand-Related Activities” (Muntinga, Moorman, and Smit, 2011). Qualitative techniques were used to generate an initial pool of items that captured different levels of consumer engagement with consumption, contribution, and creation of brand-related social-media content. Quantitative data from a survey of 2,252 consumers across Poland then was collected in two phases to calibrate and validate the ensuing scale, measuring participants' engagement, with nearly 300 brands spanning a range of industries. Results confirmed the structure and psychometric properties of the scale.

Cytowania

  • 2 8 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 3 1 2

    Scopus

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH nr 56, wydanie 1, strony 64 - 80,
ISSN: 0021-8499
Język:
angielski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Schivinski B., Christodoulides G., Dąbrowski D.: Measuring Consumers' Engagement With Brand-Related Social-Media Content. Development and Validation of a Scale that Identifies Levels of Social-Media Engagement with Brands// JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH. -Vol. 56, iss. 1 (2016), s.64-80
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2501/jar-2016-004
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 273 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi