Methodological challenges in social entrepreneurship – on the nexus of economics and management area
Abstrakt
In this paper we make an attempt distinguishing challenges in SE research agenda in Polish and beyond. We identify what can impede the development of this area in Polish discourse These challenges vary in scope. They involve the dilemma between either economics or management as disciplinary settings. Also the understanding of social economy as such determines the chaos. Additionally, divergences in paradigms where researchers situate their research projects as well as variety and scarcity of available data on SE in the literature are important here. Most of all definitional debate of what entrepreneurship and so SE is determine the existing difficulties. We resume the discussion by returning to the interdisciplinary nature of the field and propose for further studies to be set in the area of management sciences.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/20843968ZP.14.020.2354
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
ZARZĄDZANIE PUBLICZNE. ZESZYTY NAUKOWE INSTYTUTU SPRAW PUBLICZNYCH UJ
strony 239 - 247,
ISSN: 1896-0200 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Starnawska M.: Methodological challenges in social entrepreneurship – on the nexus of economics and management area// ZARZĄDZANIE PUBLICZNE. ZESZYTY NAUKOWE INSTYTUTU SPRAW PUBLICZNYCH UJ. -., nr. 2(26) (2014), s.239-247
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/20843968zp.14.020.2354
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy