Methodological challenges in social entrepreneurship – on the nexus of economics and management area - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Methodological challenges in social entrepreneurship – on the nexus of economics and management area

Abstrakt

In this paper we make an attempt distinguishing challenges in SE research agenda in Polish and beyond. We identify what can impede the development of this area in Polish discourse These challenges vary in scope. They involve the dilemma between either economics or management as disciplinary settings. Also the understanding of social economy as such determines the chaos. Additionally, divergences in paradigms where researchers situate their research projects as well as variety and scarcity of available data on SE in the literature are important here. Most of all definitional debate of what entrepreneurship and so SE is determine the existing difficulties. We resume the discussion by returning to the interdisciplinary nature of the field and propose for further studies to be set in the area of management sciences.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
ZARZĄDZANIE PUBLICZNE. ZESZYTY NAUKOWE INSTYTUTU SPRAW PUBLICZNYCH UJ strony 239 - 247,
ISSN: 1896-0200
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Starnawska M.: Methodological challenges in social entrepreneurship – on the nexus of economics and management area// ZARZĄDZANIE PUBLICZNE. ZESZYTY NAUKOWE INSTYTUTU SPRAW PUBLICZNYCH UJ. -., nr. 2(26) (2014), s.239-247
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/20843968zp.14.020.2354
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 94 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi