Modeling of hazards, consequences and risk for safety assessment of ships in damaged conditions in operation
Abstrakt
Praca dotyczy problematyki związanej z modelowaniem zagrożeń, konsekwencji i ryzyka, w metodzie oceny bezpieczeństwa statków w stanie uszkodzonym. Metoda oparta jest na podejściu zorientowanym na ocenę zachowania się statku i ocenę ryzyka wypadku. Kolejne moduły metody dotyczą identyfikacji zagrożeń i scenariuszy wypadków oraz oceny i kontroli ryzyka. Ocenę ryzyka można przeprowadzić przy zastosowaniu elementów metodyki Przypadku Bezpieczeństwa SC, metodyki Formalnej Oceny Bezpieczeństwa FSA lub innych. Konsekwencje wypadku oceniane są na podstawie zachowania się statku w stanie uszkodzonym, zgodnie z otrzymanymi charakterystykami hydromechanicznymi, opisującymi zachowanie się statku w stanie uszkodzonym. Bezpieczeństwo jest traktowane jako cel projektowy lub operacyjny. Miarą bezpieczeństwa statku w stanie uszkodzonym w metodzie jest ryzyko. Metodę można zastosować do celów projektowych, operacyjnych lub też do oceny ryzyka w czasie katastrofy statku na morzu. Docelowo, metoda powinna umożliwiać szybkie modelowanie zagrożeń, scenariuszy wypadku, zachowania się statku i konsekwencji wypadku w rzeczywistości.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Safety, Reliability and Risk Analysis, Vol. 4 strony 3303 - 3310
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Gerigk M.: Modeling of hazards, consequences and risk for safety assessment of ships in damaged conditions in operation// Safety, Reliability and Risk Analysis, Vol. 4/ ed. eds: S. Martorell, C.G. Soares, J. Barnett. Leiden: CRC Press/Balkema, 2008, s.3303-3310
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy