Abstrakt
W pierwszej części referatu przedstawiono strukturę i podstawy modelowania w ujęciu grafów wiązań nowoczesnego (nowej generacji) systemu chłodzenia silnika spalinowego. Istotną cechą rozważnego systemu chłodzenia jest zastosowanie zintegrowanego układu: pompa cieczy chłodzącej-bezszczotkowy silniki prądu stałego (BSPS, ang. BDCM). W kolejnych częściach referatu przedstawiono: podstawy modelowania całego systemu chłodzenia, model układu pompa cieczy chłodzącej-napęd pompy i modele BSPS napędzającego pompę. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniu modelowania pompy cieczy chłodzącej i silnika napędowego (BSPS), jako ważnych elementów całego modelu systemu chłodzenia. Rozważono możliwość zastosowania uproszczonych modeli BSPS. Prezentowane modele opisano w ujęciu metody grafów wiązań - metody adekwatnej do analizy systemów o hybrydowej naturze fizycznej. Przedstawiono wybrane wyniki symulacji rozważanego układu chłodzenia.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Proceedings International Conference on Low Votage Electrical Machines, Brno, Czech Republic November 2006 strony 149 - 158
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Kneba Z., Ronkowski M.: Modelling of ic engine coolant system with permanent magnet brushless motor - bond graphs approach// Proceedings International Conference on Low Votage Electrical Machines, Brno, Czech Republic November 2006/ ed. Brno University of Technology. Faculty of Electrical Engineering and Communication, Silesian University of Technology. Department of Electrical Machines and Devices, University of Žilina. Department of Power Electrical Systems. Brno - Ślapanice: Department of Power Electrical and Electronic Engineering FEEC BUT, 2006, s.149-158
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 121 razy