Modelowanie trakcyjnego układu napędowego z silnikiem ipm ze sterownikiem cyfrowym w środowisku matlab/simulink
Abstrakt
Referat przedstawia model symulacyjny trakcyjnego układu napędowego z silnikiem IPM. Omówiono strukturę układu oraz algorytm sterowania momentem silnika. Opisano model symulacyjny uwzględniający technikę modulacji napięć wyjściowych falownika typu SVM oraz dyskretne działanie sterownika cyfrowego. Przedstawiono wybrane wyniki symulacyjne i skonfrontowano je z otrzymanymi z rzeczywistego układu napędowego. Opisano przyczyny różnic w wynikach oraz kierunek dalszych działań.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Nowoczesna trakcja elektryczna w zintegrowanej Europie XXI wieku : MET '2007 : 8 międzynarodowa konferencja naukowa [...], Warszawa, 27-29 września 2007 : materiały konferencyjne strony 98 - 102
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Jarzębowicz L., Karwowski K., Mizan M.: Modelowanie trakcyjnego układu napędowego z silnikiem ipm ze sterownikiem cyfrowym w środowisku matlab/simulink// Nowoczesna trakcja elektryczna w zintegrowanej Europie XXI wieku : MET '2007 : 8 międzynarodowa konferencja naukowa [...], Warszawa, 27-29 września 2007 : materiały konferencyjne/ ed. Zakład Trakcji Elektrycznej. Instytut Maszyn Elektrycznych Politechniki Warszawskiej [i in.]. Warszawa: Instytut Maszyn Elektrycznych Politechniki Warszawskiej, 2007, s.98-102
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 93 razy