Możliwości wykorzystania modeli sieci ulicznej do weryfikacji ustawień brzegowych systemu sterowania ruchem
Abstrakt
Celem referatu było sprawdzenie czy metoda zaimplementowana w programie TRANSYT będzie możliwa do wykorzystania przy ustalaniu ustawień brzegowych dla sygnalizacji świetlnej w systemie sterowania ruchem TRISTAR. Wykorzystano przy tym zaawansowane modele matematyczne na których bazują narzędzia do prognozowania i analiz ruchu na poziomie makro i mikroskopowym: SATURN, PTV VISUM i PTV VISSIM oraz narzędzia do optymalizacji sygnalizacji świetlnej TRANSYT, BALANCE, EPICS, CROSSIG. Analizy dokonano na przykładowym wycinku sieci ulicznej składającej się z czterech skrzyżowań na głównej arterii Gdyni, będących częścią systemu TRISTAR. Następnie podjęto próbę wygenerowania programów sygnalizacji świetlnej wykorzystując metodę TRANSYT dla której wartość Performance Index łączącej koszty strat czasu i liczby zatrzymań, jest najmniejsza. Do wygenerowanych programów dodano akomodację i przeanalizowano wyniki symulacji PTV VISSIM dla każdego analizowanego okresu.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 8213 - 8221,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Oskarbski J., Gumińska L., Zawisza M., Żarski K.: Możliwości wykorzystania modeli sieci ulicznej do weryfikacji ustawień brzegowych systemu sterowania ruchem// Logistyka. -., nr. 6 (2014), s.8213-8221
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy