Abstrakt
Celem pracy była realizacja nagrania kwintetu jazzowego w wybranych systemach stereofonii wielokanałowej. Dodatkowym celem było przeprowadzenie testów subiektywnych zrealizowanych nagrań. W pracy zawarto w pierwszej kolejności zagadnienia związane z przestrzenną lokalizacją źródeł dźwięku przez człowieka. W dalszej części przywołane zostały wybrane techniki mikrofonowe stereofonii wielokanałowej, a także metody prowadzenia testów subiektywnych. Realizacja nagraniowa dotyczyła rejestracji kwintetu jazzowego w systemach dźwięku dookólnego (INA 5, IRT Cross, OCT Front, Fukada Tree, Double M/S) w Radiu Gdańsk. Zrealizowane nagrania zostały poddane ocenie subiektywnej. W podsumowaniu przedstawiono wyniki testów odsłuchowych, podano wnioski nt. oceny ogólnej jakości nagrań oraz wskazanie preferencji ekspertów w zakresie zastosowanego systemu.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- ISSET 2009 : XIII Międzynarodowe Sympozjum AES: Reżyserii i Inżynieria Dźwięku, Warszawa 16-18 października 2009, - Kraków: Sekcja Polska AES strony 63 - 72
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Kalinowski M., Wilk M., Kostek B.: Nagranie formy muzycznej w systemie stereofonii dookólnej// ISSET 2009 : XIII Międzynarodowe Sympozjum AES: Reżyserii i Inżynieria Dźwięku, Warszawa 16-18 października 2009, - Kraków: Sekcja Polska AES/ ed. Audio Engineering Society [et.al.]. Warszawa: , 2009, s.63-72
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy