Abstrakt
W artykule przedstawiono układ napędowy pojazdu elektrycznego wykorzystujący niezawodny i tani silnik prądu przemiennego. Zastosowany trójfazowy silnik asynchroniczny klatkowy wymaga zasilaniaz falownika napięcia przekształcającego napięcie stałe z akumulatorów na napięcie przemienne. Wykonany tranzystorowy przekształtnik sterowany jest mikroprocesorowo. Zastosowany procesor realizuje algorytm sterowania polowo zorientowanego, kontrolując moment i strumień silnika. Napęd nie wymaga instalowania czujnika prędkości obrotowej silnika. Prędkość silnika wykorzystywana w procesie sterowania jest obliczana przez procesor. Rozwiązanie przewidziane jest do zastosowania w napędzie bagażowego wózka transportowego,zastępując poprzednio istniejące rozwiązanie z silnikiem szeregowym prądu stałego. Zarówno silnik, jak i przekształtnik zostały specjalnie zaprojektowane i wykonane do realizacji układu napędowego. W artykule przedstawiono opis zrealizowanego układu, algorytmówsterowania i obliczania prędkości oraz wyniki badań napędu.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Napędy i Sterowanie
strony 30 - 37,
ISSN: 1507-7764 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Guziński J.: Napęd pojazdu elektrycznego z silnikiem asynchronicznym klatkowym// NAPĘDY I STEROWANIE - MIESIĘCZNIK TECHNICZNO-INFORMACYJNY. -., nr. nr 2 (2010), s.30-37
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 172 razy