Networks Externalities as Social Phenomenon in the Process ICT Diffusion. - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Networks Externalities as Social Phenomenon in the Process ICT Diffusion.

Abstrakt

This paper is designed to fill the gap in knowledge that we have identified regarding the process of diffusion of information and communication technologies and emerging network effects that significantly enhance spread of these technologies. We contribute to the present state of the art by examining the process of ICT diffusion in 50 countries, which in 2015 achieved highest ICT penetration rates.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 4

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 99 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Economics & Sociology nr 11, strony 22 - 40,
ISSN: 2071-789X
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Lechman E.: Networks Externalities as Social Phenomenon in the Process ICT Diffusion.// Economics&Sociology. -Vol. 11., nr. 1 (2018), s.22-40
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.14254/2071-789x.2018/11-1/2
Bibliografia: test
  1. Arellano, M. (1987). PRACTITIONERS'CORNER: Computing Robust Standard Errors for Within-groups Estimators. Oxford bulletin of Economics and Statistics, 49(4), 431-434. otwiera się w nowej karcie
  2. Baltagi, B. (2008). Econometric analysis of panel data. John Wiley & Sons.
  3. Bass, F. M. (1969). A new product growth for model consumer durables. Management science, 15(5), 215-227. otwiera się w nowej karcie
  4. Bass, F. M. (1980). The relationship between diffusion rates, experience curves, and demand elasticities for consumer durable technological innovations. Journal of Business, S51- S67. otwiera się w nowej karcie
  5. Cabral, L. M. (1990). On the adoption of innovations with 'network' externalities. Mathematical Social Sciences, 19(3), 299-308. otwiera się w nowej karcie
  6. Cleveland, W. S. (1979). Robust locally weighted regression and smoothing scatterplots. Journal of the American statistical association, 74(368), 829-836. otwiera się w nowej karcie
  7. Comin, D., Hobijn, B., & Rovito, E. (2006). Five facts you need to know about technology diffusion (No. w11928). National Bureau of Economic Research. otwiera się w nowej karcie
  8. Cusumano, M. A., Mylonadis, Y., & Rosenbloom, R. S. (1992). Strategic maneuvering and mass-market dynamics: The triumph of VHS over Beta. Business history review, 66(01), 51-94. otwiera się w nowej karcie
  9. David, P. A. (1986). Technology diffusion, public policy, and industrial competitiveness. The positive sum strategy: Harnessing technology for economic growth, 373-391. otwiera się w nowej karcie
  10. Dicken, P. (2007). Global shift: Mapping the changing contours of the world economy. SAGE Publications.
  11. Economides, N. (1996). The economics of networks. International journal of industrial organization, 14(6), 673-699. otwiera się w nowej karcie
  12. Fagerberg, J., Srholec, M., & Verspagen, B. (2010). Innovation and economic development. Handbook of the Economics of Innovation, Elsevier, 2, 833-872. otwiera się w nowej karcie
  13. Geroski, P. A. (2000). Models of technology diffusion. Research policy, 29(4), 603-625. otwiera się w nowej karcie
  14. Granovetter, M. (1978). Threshold models of collective behavior. American journal of sociology, 1420-1443. otwiera się w nowej karcie
  15. Greene, W. H. (2003). Econometric analysis. Pearson Education India. otwiera się w nowej karcie
  16. Grübler, A. (1991). Diffusion: long-term patterns and discontinuities. In: Diffusion of Technologies and Social Behavior (pp. 451-482). Springer Berlin Heidelberg. otwiera się w nowej karcie
  17. Katz, M. L., & Shapiro, C. (1985). Network externalities, competition, and compatibility. The American economic review, 75(3), 424-440.
  18. Kling, R. (2000). Learning about information technologies and social change: The contribution of social informatics. The information society, 16(3), 217-232. otwiera się w nowej karcie
  19. Lechman, E. (2015). ICT Diffusion in Developing Countries: Towards a New Concept of Technological Takeoff. Springer. otwiera się w nowej karcie
  20. Lechman, E. (2017). The Diffusion of Information and Communication Technologies. Routledge. otwiera się w nowej karcie
  21. Lee, M., Kim, K., & Cho, Y. (2010). A study on the relationship between technology diffusion and new product diffusion. Technological Forecasting and Social Change, 77(5), 796- 802. otwiera się w nowej karcie
  22. Loch, C. H., & Huberman, B. A. (1999). A punctuated-equilibrium model of technology diffusion. Management Science, 45(2), 160-177. otwiera się w nowej karcie
  23. MacKenzie, D., & Wajcman, J. (1985). The social shaping of technology: how the refrigerator got its hum.
  24. MacKenzie, D., & Wajcman, J. (1999). The social shaping of technology. Open university press.
  25. Mackay, H., & Gillespie, G. (1992). Extending the social shaping of technology approach: ideology and appropriation. Social studies of science, 22(4), 685-716. otwiera się w nowej karcie
  26. Mansfield, E. (1961). Technical change and the rate of imitation. Econometrica: Journal of the Econometric Society, 741-766. otwiera się w nowej karcie
  27. Mansfield, E. (1971). Technological change:[an introduction to a vital area of modern economics. Norton.
  28. Markus, M. L. (1987). Toward a "critical mass" theory of interactive media universal access, interdependence and diffusion. Communication research, 14(5), 491-511. otwiera się w nowej karcie
  29. Mattsson, H. (2007). Locating biotech innovation: Places, flows and unruly processes. Uppsala University. otwiera się w nowej karcie
  30. Mokyr, J. (1992). The lever of riches: Technological creativity and economic progress. Oxford University Press. otwiera się w nowej karcie
  31. Mokyr, J. (2005). Long-term economic growth and the history of technology. Handbook of economic growth, Elsevier, pp. 1113-1180. otwiera się w nowej karcie
  32. Peres, R., Muller, E., & Mahajan, V. (2010). Innovation diffusion and new product growth models: A critical review and research directions. International Journal of Research in Marketing, 27(2), 91-106. otwiera się w nowej karcie
  33. Rogers, E M. (1983). Diffusion of innovations. New York.
  34. Rosenberg, N. (1974). Science, invention and economic growth. The Economic Journal, 84(333), 90-108. otwiera się w nowej karcie
  35. Rosenberg, N. (1982). Inside the black box: Technology and economics. Cambridge University Press.
  36. Saviotti, P. P. (2002). Black boxes and variety in the evolution of technologies. Economics of structural and technological change, 184-212.
  37. Stoneman, P. (1983). The economic analysis of technological change. Oxford [Oxfordshire];
  38. Stoneman, P. (2001). The economics of technological diffusion. Wiley-Blackwell. otwiera się w nowej karcie
  39. Williams, R., & Edge, D. (1996). The social shaping of technology. Research policy, 25(6), 865-899. otwiera się w nowej karcie
  40. Valente, T. W. (1996). Social network thresholds in the diffusion of innovations. Social networks, 18(1), 69-89. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 126 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi