Abstrakt
W artykule przedstawiono model luki samoskuteczności na tle problematyki tworzenia nowych firm. Wobec bardzo wysokiego poziomu obaw przed poniesieniem porażki, jaki notuje się w Polsce, dużego znaczenia nabiera kwestia zrozumienia jakie osoby w sposób szczególny są zagrożone konsekwencjami poniesionej porażki. Autorzy stawiają tezę, że w warunkach braku informacji zwrotnej lub jej opóźnienia, osoby o wysokiej luce samoskuteczności są skłonne do nadmiernego zaangażowania i podejmowania działań wysoce ryzykownych, co grozi dotkliwymi konsekwencjami w przypadku porażki. Badania empiryczne na próbie przedsiębiorców wskazują, że tak sformułowana teza, leżąca u podstaw modelu luki samoskuteczności, znajduje potwierdzenie.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
MARKETING I RYNEK
strony 130 - 145,
ISSN: 1231-7853 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Zięba K., Ziemiański P.: Nosce te ipsum: Czy brak sukcesu musi być katastrofą?// MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2015), s.130-145
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 119 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Sieci w wymiarze sprawiedliwości - pożądany model przywództwa
- P. Banasik,
- S. Morawska,
- J. Kuczewska