Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest wyznaczenie efektywności działalności dydaktycznej publicznych uczelni wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA oraz określenie wpływu potencjalnych czynników decydujących o jej poziomie. Analiza obejmuje 50 szkół wyższych w okresie 2009–2012. Wyznaczono, że wśród potencjalnych determinant ujemny wpływ na efektywność ma udział dotacji MNiSW do przychodów ogółem z działalności dydaktycznej, a dodatni liczba studentów (uczelnie większe charakteryzowały się wyższą efektywnością). Wskaźniki efektywności uzależnione były też od typu szkoły: uniwersytety, uczelnie ekonomiczne i pedagogiczne charakteryzowały się wyższą efektywnością aniżeli uczelnie rolnicze.

Cytowania

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
Publikacja w czasopiśmie
Opublikowano w:
Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia nr 46, wydanie 1, strony 123 - 139,
ISSN: 2080-0339
Rok wydania:
2015
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) http://dx.doi.org/10.12775/aunc_econ.2015.006
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

wyświetlono 53 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi