Abstrakt
W pracy przedstawiono rezultaty badań dotyczących metody doboru prędkości i oceny zapotrzebowanej mocy napędu statków śródlądowych, przydatnej zarówno we wstępnych etapach projektowania, jak i w zarządzaniu eksploatacją taboru śródlądowego, np. przy ustalaniu harmonogramu rejsów pasażerskich statków wycieczkowych. Do rozwiązania problemu zastosowano metodę optymalizacji nieliniowej z ograniczeniami, opartą na minimalizacji kosztu zużytego paliwa oraz minimalizacji czasu rejsu, jako kryterium oceny doskonałości projektowanego statku. Zastosowanie metody pokazano na przykładzie zestawu pchanego projektowanego w ramach Programu Eureka INCOWATRANS E!3065.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Michalski J.: Optimisation of inland vessels' route speed.// . -., (2004),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 59 razy