Abstrakt
Przedstawiamy model teoretyczny oraz praktyczne rezultaty wdrożenia pakietu wspomagania tworzenia i optymalizacji harmonogramów zajęć na wydziale ETI Politechniki Gdańskiej. Pakiet ten zawiera implementację algorytmów wyczerpującego przeszukiwania przestrzeni kombinatorycznej oraz przeszukiwania tabu (ang. Tabu Search). W modelu obliczeniowym uwzględniono szereg czynników oceny jakości jak np. przerwy w zajęciach, równomierne rozłożenie zajęć, przemieszczanie uczestników pomiędzy salami itp. Oprócz modelu teoretycznego, prezentujemy wyniki eksperymentów obliczeniowych oraz podstawowe informacje o architekturze systemu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Pepol S., Piwakowski K.: Pakiet wspomagania tworzenia i optymalizacji harmonogramów zajęć akademickich.// . -., (2004), s.0-0
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 79 razy