Abstrakt
W artykule przedstawiono cechy zarządzania współczesną organizacją konstatując, że nieodłącznym elementem każdej organizacji są paradoksy strategiczne. Przedstawiono konstrukcję paradoksu według M. Lewis, na którą składa się identyfikacja: źródeł występujących napięć, przyczyn ich wzmacniania towarzyszących poszukiwaniu rozwiązań lub będących wynikiem reakcji obronnych oraz propozycja wykorzystania paradoksów jako źródła wiedzy przy poszukiwaniu niekonwencjonalnych metod zarządzania organizacją w warunkach nieprzewidywalnego i niepewnego otoczenia. Na przykładzie współczesnego uniwersytetu zidentyfikowano źródła paradoksów strategicznych, wskazano negatywne skutki ich rozwiązywania oraz możliwości wykorzystania w zarządzaniu uczelnią na poziomie tworzenia strategii, jej treści oraz kontekstu strategicznego.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
nr XIV,
wydanie z.13 cz.1,
strony 53 - 64,
ISSN: 1733-2486 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Leja K.: Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIV., iss. z.13 cz.1 (2013), s.53-64
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 375 razy