Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu

Abstrakt

W artykule przedstawiono cechy zarządzania współczesną organizacją konstatując, że nieodłącznym elementem każdej organizacji są paradoksy strategiczne. Przedstawiono konstrukcję paradoksu według M. Lewis, na którą składa się identyfikacja: źródeł występujących napięć, przyczyn ich wzmacniania towarzyszących poszukiwaniu rozwiązań lub będących wynikiem reakcji obronnych oraz propozycja wykorzystania paradoksów jako źródła wiedzy przy poszukiwaniu niekonwencjonalnych metod zarządzania organizacją w warunkach nieprzewidywalnego i niepewnego otoczenia. Na przykładzie współczesnego uniwersytetu zidentyfikowano źródła paradoksów strategicznych, wskazano negatywne skutki ich rozwiązywania oraz możliwości wykorzystania w zarządzaniu uczelnią na poziomie tworzenia strategii, jej treści oraz kontekstu strategicznego.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie nr XIV, wydanie z.13 cz.1, strony 53 - 64,
ISSN: 1733-2486
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Leja K.: Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIV., iss. z.13 cz.1 (2013), s.53-64
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 375 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi