Pneumatyczne tratwy ratunkowe w świetle przepisów Międzynarodowego Kodeksu Środków Ratunkowych LSA - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Pneumatyczne tratwy ratunkowe w świetle przepisów Międzynarodowego Kodeksu Środków Ratunkowych LSA

Abstrakt

W artykule omówione zostały międzynarodowe standardy dotyczące projektowania i eksploatacji pneumatycznych tratw ratunkowych. Tratwy ratunkowe stanowią podstawowy środek zmniejszający skutki uszkodzenia lub utraty statku w przypadku nagłych katastrof i masowej ewakuacji. Ich bezpieczeństwo i niezawodność wpływa na bezpieczeństwo transportu morskiego zapewniając możliwość przetrwania rozbitków po opuszczeniu uszkodzonego statku. Zmia-ny, jakie zostały wprowadzone w nowym kodeksie LSA stosunku do poprzednich wymagań, przybliżają założone warunki eksploatacji do warunków rzeczywistych.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 1292 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe nr 226, strony 110 - 114,
ISSN: 1509-5878
Język:
polski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Szwoch I., Książkiewicz E.: Pneumatyczne tratwy ratunkowe w świetle przepisów Międzynarodowego Kodeksu Środków Ratunkowych LSA// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -Vol. 226., nr. 12 (2018), s.110-114
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24136/atest.2018.365
Bibliografia: test
  1. Polski Rejestr Statków, Przepisy Nadzoru Konwencyjnego Statków Morskich, część II "Środki i Urządzenia Ratunkowe", Gdańsk, lipiec 2018.
  2. SOLAS'74. International Convention of Safety of Life at Sea. International Maritime Organisation, 1980. otwiera się w nowej karcie
  3. Sprawozdanie z wykonanych prac w ramach projektu "Innowa- cyjne środki transportu w sytuacjach zagrożenia życia na mo- rzu". Umowa nr 2/KES/2014 z dnia 1.07.2014 r. otwiera się w nowej karcie
  4. Wawrzusiszyn M., Opór holowanej tratwy, Raport Techniczny CTO, Nr RH-2015/T-06, 2015 otwiera się w nowej karcie
  5. International Standards of Life -Saving Appliances otwiera się w nowej karcie
  6. Keywords: collective life -saving appliances, liferaft, inflatable liferaft, LSA Code. Autor: mgr inż. Edyta Książkiewicz -Uniwersytet Morski w Gdyni, Katedra Eksploatacji Statku, e.ksiazkiewicz@wn.am.gdynia.pl mgr inż. Izabela Szwoch -Politechnika Gdańska, Katedra Pro- jektowania Okrętów i Robotyki Podwodnej, izaczeka@pg.edu.pl
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 313 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi