Porównanie atrakcyjności zajęć chemicznych z wykorzystaniem doświadczeń chemicznych, eksperymentów w rzeczywistości rozszerzonej oraz multimediów dla uczniów gimnazjów
Abstrakt
Przeprowadzone badania wykazały, że istnieją statystycznie istotne różnice w ocenie atrakcyjności poszczególnych narzędzi. Możliwość eks- perymentowania (samodzielnego oraz przy zastosowaniu środowiska AR) przekładała się na odbiór takiej metody jako bardziej atrakcyjnej – w po- równaniu z zastosowaniem multimediów. I jak wskazują zebrane dane nie ma na to wpływu ani płeć, ani obszar pochodzenia ucznia. Proponowane badania pozwoliły tym samym ocenić wartościowość rozwiązań AR w edukacji chemicznej, jak również porównać skuteczność omawianej metody w stosunku do dotychczas stosowanych technik pre- zentacji materiałów dydaktycznych w nauczaniu chemii. Zdobyta w ten spo- sób wiedza będzie miała nie tylko znaczenie w projektowaniu przyszłych materiałów dydaktycznych, ale również będzie istotna z punktu widzenia metodyki nauczania chemii na poziomie gimnazjalnym.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Kompetencje cyfrowe nauczycieli przedmiotów ścisłych w gimnazjach i nowoczesne technologie w dydaktyce chemii strony 133 - 151
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Mietlarek-Kropidłowska A., Mietlarek P.: Porównanie atrakcyjności zajęć chemicznych z wykorzystaniem doświadczeń chemicznych, eksperymentów w rzeczywistości rozszerzonej oraz multimediów dla uczniów gimnazjów// Kompetencje cyfrowe nauczycieli przedmiotów ścisłych w gimnazjach i nowoczesne technologie w dydaktyce chemii/ ed. Barbara Sosińska-Kalata Warszawa: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, 2015, s.133-151
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Thick film traps with an irregular film. Preparation and evaluation.
- A. Kloskowski,
- J. Pettersson,
- J. Roeraade