Abstrakt
W artykule zaproponowano interpretację wartościującą działania okrętowych silników spalinowych, które (podobnie jak przedstawione mechanice klasycznej działania Hamiltona i Maupertiusa oraz działanie wynikające ze zmiany pędu ciała) jest rozpatrywane jako wielkość fizyczna o jednostce miary zwanej dżulosekundą [dżulsekunda]. Przedstawiono oryginalną metodę analizy i oceny działania silników o zapłonie samoczynnym w ujęciu energetycznym dla potrzeb eksploatacyjnych. Wykazano, że rozpatrywanie działania tego rodzaju silników w zaproponowanym tu ujęciu umożliwia uzyskanie istotnej informacji o walorach energetycznych tych silników, uzupełniających informacje związane z przetwarzanie energii w formie pracy i ciepła. Przestawiono możliwość analizy działania silników spalinowych w ujęciu deterministycznym i probabilistycznym. Bazując na deterministycznym ujęciu działania tego rodzaju silników przedstawiono możliwość określenia przydatności eksploatacyjnej silników przez określenie działania silników: możliwego i wymaganego do wykonania zadania.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Polish CIMEEAC
nr 4,
strony 29 - 40,
ISSN: 1231-3998 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J.: Possibility of valuation of operation of marine diesel engines// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 4., nr. nr 1 (2009), s.29-40
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 81 razy