Problematyka modelowania zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach ruchu miejskiego - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Problematyka modelowania zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach ruchu miejskiego

Abstrakt

Pierwszy model charakteryzujący zależność prędkość – gęstość – natężenie powstał ponad 80 lat temu. Od tego czasu naukowcy z całego świata pracowali nad opracowaniem własnych modeli ruchu drogowego, które kompleksowo opisywać będą fundamentalny wykres. Prace nad doborem odpowiednich parametrów, niezbędnych do stworzenia modelu, dokonywano głównie na drogach szybkiego ruchu. Problem poruszony w niniejszym referacie odnosi się do niedostatecznej ilości przeprowadzonych badań nad zagadnieniem zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach miejskich w Polsce. Celem artykułu jest ocenienie możliwości implementacji istniejących modeli ruchu w sieci ulicznej na przykładzie Trójmiasta, wraz z opracowaniem autorskiej metodologii badań, adekwatnej do posiadanych narzędzi. Podjęto próbę opracowania modeli dla ruchu przerywanego w celu lepszego poznania wpływu sygnalizacji świetnej i innych utrudnień w warunkach miejskich na kształt fundamentalnego wykresu.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 11 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Transport Miejski i Regionalny strony 18 - 23,
ISSN: 1732-5153
Język:
polski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Matusz P., Rudecki G., Oskarbski J., Jamroz K.: Problematyka modelowania zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach ruchu miejskiego// Transport Miejski i Regionalny. -., nr. 7 (2016), s.18-23
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 149 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi