Abstrakt
W artykule przedstawiono krótką charakterystykę modyfikowanych paliw żeglugowych wprowadzanych na rynek przez koncerny paliwowe PKN ORLEN S.A., LOTOS Asfalt Sp. z o.o. oraz STENA OIL (Szwecja) oraz ich podstawowe własności fizykochemiczne. Zwrócono szczególną uwagę na odpowiedni dobór lepkości paliwa zasilającego silnik okrętowy, który determinuje właściwy przebieg procesu spalania oraz odpowiednie warunki smarowania par precyzyjnych aparatury wtryskowej. Przybliżono technologię pomiaru ciepła spalania paliw ciekłych w kalorymetrze, wykorzystywaną dodatkowo do wstępnego, jakościowego i ilościowego oszacowania produktów pozostałościowych po spaleniu próbki paliwowej w tyglu bomby kalorymetrycznej, a także problemy badawcze związane z wyznaczaniem wartości opałowej pozostałościowych paliw żeglugowych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Polish CIMEEAC
nr 12,
strony 31 - 37,
ISSN: 1231-3998 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Korczewski Z.: PROBLEMATYKA WYZNACZANIA WARTOŚCI OPAŁOWEJ MODYFIKOWANYCH PALIW ŻEGLUGOWYCH// Journal of Polish CIMEEAC. -Vol. 12., iss. 1 (2017), s.31-37
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy