Abstrakt
W artykule przedstawiono projektowanie i technologię przebudowy starej nawierzchni z betonu cementowego drogi krajowej nr 22 na odcinku Chojnice - Tczew poprzez rozkruszanie na miejscu starych płyt betonowych (ang. rubblizing) i wbudowaniu nakładki asfaltowej. Technologię "rubblizingu" zaprojektowano po raz pierwszy w Polsce. Omówiono wady i zalety technologii rubblizingu, przedstawiono wydajność, jak i orientacyjne ceny jednostkowe. Pokazano proces obliczeniowy niezbędnej nakładki asfaltowej dla spełnienia określonych wymagań prognozowanego ruchu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Drogownictwo
strony 417 - 422,
ISSN: 0012-6357 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Jaskuła P., Judycki J.: Projekt przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii rozkruszania// Drogownictwo. -., nr. nr 12 (2009), s.417-422
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 153 razy