Quantifying Contextuality - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Quantifying Contextuality

Abstrakt

Contextuality is central to both the foundations of quantum theory and to the novel information processing tasks. Despite some recent proposals, it still faces a fundamental problem: how to quantify its presence? In this work, we provide a universal framework for quantifying contextuality. We conduct two complementary approaches: (i) the bottom-up approach, where we introduce a communication game, which grasps the phenomenon of contextuality in a quantitative manner; (ii) the top-down approach, where we just postulate two measures, relative entropy of contextuality and contextuality cost, analogous to existent measures of nonlocality (a special case of contextuality).We then match the two approaches by showing that the measure emerging from the communication scenario turns out to be equal to the relative entropy of contextuality. Our framework allows for the quantitative, resource-type comparison of completely different games. We give analytical formulas for the proposed measures for some contextual systems, showing in particular that the Peres-Mermin game is by order of magnitude more contextual than that of

Cytowania

  • 8 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 8 5

    Scopus

Autorzy (8)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
PHYSICAL REVIEW LETTERS nr 112, strony 1 - 5,
ISSN: 0031-9007
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Grudka A., Horodecki K., Horodecki M., Horodecki P., Horodecki R., Joshi P., Kłobus W., Wójcik A.: Quantifying Contextuality// PHYSICAL REVIEW LETTERS. -Vol. 112, nr. 120401 (2014), s.1-5
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1103/physrevlett.112.120401
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 122 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi