Abstrakt
Fuel tanks are designed with regard to standard loads and operating conditions. The investigations of the paper show the impact of such factors as tank corrosion and other means on the variation of stress fields and deformation of the underground horizontal tank shell. The introduction of probabilistic methods allows for structural reliability assessment. While the computational time of the entire tank FEM model is high, the preliminary analysis is restricted to the structural part only. The analysis makes it possible to optimize the structure with regard to construction costs
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24425/bpasts.2023.144588
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Bulletin of the Polish Academy of Sciences-Technical Sciences
nr 71,
strony 1 - 7,
ISSN: 0239-7528 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Sorn P., Sondej M., Górski J.: Reliability estimation of underground horizontal fuel tank limit states// Bulletin of the Polish Academy of Sciences-Technical Sciences -Vol. 71,iss. 2 (2023), s.1-7
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24425/bpasts.2023.144588
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 100 razy