Abstrakt
Mimo podejmowanych wielu działań w zakresie brd na sieci dróg krajowych w Polsce, rezultaty są dalekie od oczekiwań i zadań postawionych przez Krajowy Program BRD GAMBIT 2005. Można by to tłumaczyć dużym przyrostem liczby pojazdów i wzrostem pracy przewozowej szczególnie na drogach krajowych. Ale porównanie ryzyka występującego na sieci dróg krajowych w Polsce do ryzyka występującego na drogach krajowych najbliższych krajów europejskich wskazują, że u nas istnieje jeszcze duży potencjał w ochronie zdrowia i życia uczestników ruchu na tych drogach. Dlatego pilną koniecznością jest podjęcie prac zmierzających do wytyczenie celu i kierunków działań nad poprawą brd na sieci dróg krajowych. Właśnie zadaniem strategii brd jest wyznaczenie długofalowych celów i zamierzeń administracji drogowej, przyjęcie kierunków działań, a także alokacji zasobów niezbędnych do zrealizowania tych celów. W referacie przedstawiono: rolę strategii brd, zasady doboru celów, wybór wiodących strategii kształtowania bezpieczeństwa, charakterystykę programów funkcjonalnych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT
strony 147 - 154,
ISSN: 1230-9265 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Jamroz K., Michalski L.: Road safety strategy on national roads// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -., nr. z. 62 (2007), s.147-154
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 103 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Program bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych do roku 2013
- K. Jamroz,
- S. Gaca,
- J. Gacparski