Abstrakt
A ship built from ferromagnetic steel disturbs the uniformity of the Earth’s magnetic field. Changes of ship’s signature are due to the magneto-mechanical interaction of the hull with the Earth’s magnetic field. The ship’s magnetic field can be detected by a magnetic naval mine. For this reason, the vessel has to be demagnetized. There are several methods of ship’s de-perming. The results of experimental and computer simulations of the ship’s de-perming process using coils lying on the seabed are presented in this paper. The simulation of the de-perming process with a hysteresis model of ship’s steel was carried out in Opera3d 18R2. The laboratory experiments were carried out using a physical ship’s model, several Helmholtz coils, magneto-resistive sensors, etc. The experiments and computer simulations have shown that ship’s de-perming with coils lying on the seabed is possi
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24425/mms.2019.129582
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Metrology and Measurement Systems
nr 26,
strony 569 - 579,
ISSN: 0860-8229 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Wołoszyn M., Jankowski P.: Ship’s de-perming process using coils lying on seabed// Metrology and Measurement Systems -Vol. 26,iss. 3 (2019), s.569-579
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24425/mms.2019.129582
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy