Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control

Abstrakt

Analizuje się problem śledzenia samolotów cywilnych manewrowania w zapewnianiu kontroli ruchu lotniczego (ATC) systemów za pomocą wielomodelowej (MM) estymacji stanu. Budując odpowiedni zestaw modeli manewrowania można opisać, jak różne manewry wpływają na proces oceny stanu wykonywany przez filtr Kalmana (KF) w oparciu o model ruchu bezmanerwowego. Metodologia ta prowadzi do podsystemu diagnostycznego, który wspiera estymator stanu z adaptacyjnym przełączaniem (SMM) pomiędzy wieloma modelami MM opartym na twardych decyzjach, zakładając, że filtry Kalmana (KFs) dopasowane są wybranych fragmentów trajektorii obiektu. Przy analogicznym zbiorze modeli dynamicznych, alternatywne podejście z miękkimi decyzjami wykorzystuje schemat filtracji (IMM) ze wzajemnie oddziałującymi (współpracującymi) modelami (MM). Zarówno przełączane modele (SMM), jak i filtry interakcyjne (IMM) zostały ocenione za pomocą symulacji opartych na zaleceniach europejskiego standardu EUROCONTROL.

Cytowania

  • 9

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS nr 46, strony 2056 - 2065,
ISSN: 0018-9251
Język:
angielski
Rok wydania:
2010
Opis bibliograficzny:
Kowalczuk Z., Sankowski M.: Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control// IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS. -Vol. 46, nr. Iss. 4 (2010), s.2056-2065
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/taes.2010.5595615
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 120 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi