Spawanie ramy motocyklowej ze stopu aluminium metodami TIG i MIG - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Spawanie ramy motocyklowej ze stopu aluminium metodami TIG i MIG

Abstrakt

Naprawa uszkodzonych elementów konstrukcji technologiami spawalniczymi może pozwolić na przedłużenie ich eksploatacji przy stosunkowo niskich kosztach i krótkim czasie wyłączenia z użytkowania. W pracy porównano cztery technologie spawania ramy motocyklowej Kawasaki wykonanej ze stopu aluminium PA11 (AW 5754, Wr. nr. 3.3535, AlMg3). Spawanie przeprowadzono procesami TIG oraz MIG z wykorzystaniem materiałów dodatkowych AlSi5, AlMg5Mn i AlMg5Cr. Złącza zostały poddane wstępnym badaniom: wizualnym oraz badaniom niszczącym - statycznej próbie rozciągania i pomiarom twardości metodą Vickersa. Stwierdzono, że obydwie metody spawania są możliwym do zastosowania sposobem naprawy ramy, a materiały dodatkowe zawierające Mg pozwalają uzyskać złącze spawane o wytrzymałości na rozciąganie około 10 MPa wyższej, niż spoiwo AlSi5. Twardość spoiny wykonanej z użyciem materiału dodatkowego AlSi5 była wyższa o 14 do 22 HV10 niż twardość spoin wykonanych ze spoiwami AlMg5Mn i AlMg5Cr.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Przegląd Spawalnictwa strony 41 - 48,
ISSN: 0033-2364
Język:
polski
Rok wydania:
2021
Opis bibliograficzny:
Fydrych D., Janeczek A., Bania S.: Spawanie ramy motocyklowej ze stopu aluminium metodami TIG i MIG// Przegląd Spawalnictwa -Vol. 93,iss. 4 (2021), s.41-48
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.26628/wtr.v93i4.1135
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 790 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi