Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony?
Abstrakt
The aim of the research was to analyze the assumptions of Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ENQA) and the criteria of Common Assessment Framework (CAF) for the educational sector and based on that to find out the main differences and similarities (conflicts and harmony) between them. The results of the research showed that the current trends of the quality movement evolution in higher education are not on the harmony with the modern achievements of total quality management approach, represented by CAF model and several conflicts can be observed.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- W : Knowledge, innovation and quality as factors of the sucess in the new economy strony 249 - 260
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Wiśniewska M., Grudowski P.: Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony?// W : Knowledge, innovation and quality as factors of the sucess in the new economy/ ed. Elżbieta Skrzypek Lublin: UMCS Lublin, 2014, s.249-260
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Internationalization and Quality Assurance in Higher Education
- K. Wysocka,
- C. Jungnickel,
- K. Szelągowska-Rudzka