Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony? - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony?

Abstrakt

The aim of the research was to analyze the assumptions of Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ENQA) and the criteria of Common Assessment Framework (CAF) for the educational sector and based on that to find out the main differences and similarities (conflicts and harmony) between them. The results of the research showed that the current trends of the quality movement evolution in higher education are not on the harmony with the modern achievements of total quality management approach, represented by CAF model and several conflicts can be observed.

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Tytuł wydania:
W : Knowledge, innovation and quality as factors of the sucess in the new economy strony 249 - 260
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Wiśniewska M., Grudowski P.: Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony?// W : Knowledge, innovation and quality as factors of the sucess in the new economy/ ed. Elżbieta Skrzypek Lublin: UMCS Lublin, 2014, s.249-260
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 125 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi