Abstrakt
W artykule zamieszczono wyniki badań symulacyjnych układu napędowego z filtrem wyjściowym falownika napięcia. Podano podstawowe źródła zaburzeń występujące w układach napędowych. Przedstawiono metody ograniczania zaburzeń w obwodzie wyjściowym falownika napięcia oraz zaproponowano nowy układ filtru wyjściowego przemiennika częstotliwości. Dokonano analizy matematycznej uwzględniającej parametry i własności modelu filtru dla układu a,b,0. Układ ten zaimplementowano w programie symulacyjnym - C. Dla badanego układu zamieszczono przykładowe przebiegi prądów i napięć generowanych przed i za układem filtru.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- [Materiały] NAPĘDY I STEROWANIE 2003. IX Seminarium towarzyszące IX Targom Producentów, Kooperantów i Sprzedawców Zespołów Napędowych i Układów Sterowania. Gdańsk, 18.02.2003 strony 174 - 183
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Krzemiński Z., Witkowski S.: Sterowanie silnikiem asynchronicznym w układzie z filtrem wyjściowego falowania// [Materiały] NAPĘDY I STEROWANIE 2003. IX Seminarium towarzyszące IX Targom Producentów, Kooperantów i Sprzedawców Zespołów Napędowych i Układów Sterowania. Gdańsk, 18.02.2003/ Gdańsk: P. Gdań., Międzynar. Targi Gdań., 2003, s.174-183
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 85 razy