Sterowanie silnikiem indukcyjnym w szerokim zakresie prędkości kątowej wału z wykorzystaniem modelu multiskalarnego.
Abstrakt
W artykule przedstawiono strategię sterowania silnikiem indukcyjnym przy osłabionym strumieniu magnetycznym. Pozwala to na znaczące rozszerzenie zakresu regulacji prędkości kątowej wału. Do syntezy bezczujnikowego układu regulacji wykorzystano model multiskalarny. Najwiekszą korzyścią z zastosowania modelu multiskalarnego jest uzyskanie pełnego odsprzężenia torów regulacji strumienia magnetycznego i i momentu elektromagnetycznego.Zostały wprowadzone funkcja osłabiania strumienia oraz zależności na maksymalny moment elektromagnetyczny i prędkość progowa osłabiania pola.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- VI Krajowa Konferencja Naukowa Sterowanie w Energoelektronice i Napędzie Elektrycznym SENE 2003. strony 29 - 34
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Adamowicz M., Krzemiński Z.: Sterowanie silnikiem indukcyjnym w szerokim zakresie prędkości kątowej wału z wykorzystaniem modelu multiskalarnego.// VI Krajowa Konferencja Naukowa Sterowanie w Energoelektronice i Napędzie Elektrycznym SENE 2003. / Łódź: Inst. Autom., 2003, s.29-34
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 87 razy