Abstrakt
Zderzenia czołowe należą do najbardziej ofiarochłonnych wypadków w Polsce. Ryzyko śmierci jest prawie dwukrotnie większe niż w przypadku innych rodzajów zderzeń. W artykule opisano strategię ograniczenia tego typu zderzeń, poprzez różnego typu działania w głównej mierze inżynierskie (np. rozdzielenie jezdni, budowa pasów do wyprzedzania, efektywność tych rozwiązań i dalsze kierunki działań.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Drogownictwo
nr R. 64,
strony 143 - 150,
ISSN: 0012-6357 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Jamroz K., Kustra W.: Strategia zmniejszania liczby i skutków zderzeń czołowych na drogach krajowych// Drogownictwo. -Vol. R. 64., nr. nr 4-5 (2009), s.143-150
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 45 razy