Abstrakt
Omówiono krytycznie wymagania przepisów towarzystw klasyfikacyjnych dotyczące wytrzymałości doków pływających. Przedstawiono wyniki analizy MES sił wewnętrznych i naprężeń w kadłubie doku o długości podporowej 255m, obciążonego ciężarem masowca o długości między pionami 252m i masie 20900 ton. Pokazano wpływ na wartość sił redukcji w kilblokach i naprężenia takich czynników jak: rozłożenie balastu wyrównwczego w zbiornikach doku, sztywność na zginanie dna doku, zwiększona masa jednostkowa rejonu maszynowni statku w stosunku do części pozostałej, obniżenie wysokości podbudowy drewnianej na niektórych kilblokach.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Bogdaniuk M., Górecki Z., Puch W.: Strenght analysis of the floating dock-ship system.// . -., (2004),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 159 razy