Abstrakt
Every third road accident in Poland involves a pedestrian as a participant or, most of the time, a casualty. Pedestrian accidents are usually the result of complex situations and the outcome of a number of factors related to driver and pedestrian behaviour and road infrastructure. Safety depends largely on how well the traffic condition is perceived and on visibility in traffic. The re-lations between pedestrians and motorists and the resulting hazards should researched to ensure that pedestrians are provided with the right conditions for walking.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Recent Advances in Traffic Engineering for Transport Networks and Systems strony 96 - 106
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Budzyński M., Jamroz K., Jeliński Ł., Kieć M.: Studying the Behaviour of Pedestrians and Drivers Within Pedestrian Crossings// Recent Advances in Traffic Engineering for Transport Networks and Systems/ ed. Macioszek E., Sierpiński G. : Springer, 2018, s.96-106
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-64084-6_9
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy