Abstrakt
Pierwszy kompleksowy podręcznik na świecie na poziomie akademickim dotyczący niezatapialności statku w ujęciu probabilistycznym, w którym za miarę bezpieczeństwa statku przyjmuje się prawdopodobieństwo przetrwania kolizji przez statek, zwane wskaźnikiem niezatapialności, względnie wskaźnikiem podziału grodziowego statku. Obejmuje zarówno zagadnienia teoretyczne jak i praktyczne, dając projektantom wykładnię stosowania obowiązujących od niedawna nowych probabilistycznych przepisów niezatapialności, zawartych w różnych instrumentach IMO. Omawia wyczerpująco, a zarazem przystępnie, podstawy teoretyczne obliczania wskaźnika niezatapialności, związane z dwoma mnożnikami pi (prawdopodobieństwo zatopienia przedziału) oraz si (prawdopodobieństwo przetrwania danego zatopienia). Wskazuje na różne niedociągnięcia w przepisach i podaje ich poprawne rozwiązania. Przedstawia nową metodę określania mnożnika si, zwaną metodą statycznej równoważności, opartą na mechanizmie przewracania się statku uszkodzonego, który był do niedawna nieznany.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- książka - monografia autorska/podręcznik w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Pawłowski M.: Subdivision and damage stability of ships.. : , 2004.
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 224 razy