Abstrakt
Pierwsze systemy automatycznego wykrywania zdarzeń niebezpiecznych pojawiały się na amerykańskich drogach już w drugiej połowie ubiegłego wieku. Obecnie obserwujemy wiele przykładów wdrożeń metod Inteligentnych Systemów Transportu w Polsce, które także stwarzają szanse na zarządzanie zdarzeniami niebezpiecznymi i ich wykrywanie zarówno na drogach zamiejskich, jak i w sieciach ulicznych obszarów zurbanizowanych. W artykule przedstawiono przegląd metod wykrywania zdarzeń niepożądanych na odcinkach międzywęzłowych autostrad, dróg ekspresowych oraz dróg głównych ruchu przyspieszonego w przypadku braku zaburzeń, wynikających z zatłoczenia, powodowanego sygnalizacją świetlną. Przedstawiono ponadto koncepcję systemu zarządzania incydentami w ramach systemu ITS na Obwodnicy Trójmiasta.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Drogownictwo
strony 150 - 154,
ISSN: 0012-6357 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Oskarbski J., Jamroz K., Zawisza M., Żarski K.: Systemy wykrywania zdarzeń niepożądanych na autostradach i drogach ekspresowych// Drogownictwo. -., nr. 4-5 (2015), s.150-154
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy