Abstrakt
Electric buses are considered to be a viable solution for reducing emission in dense urban areas. However, the greater charging time is a huge challenge for operators. In this paper, charging scheduling method was elaborated based on vehicle routing problem using mixed-integer linear programming model. The main novelty of the paper is the combination of modelling aspect, namely flexible turn sequence and heterogeneous shared charging infrastructure. It was found that the method helps to reduce dwelling time and the number of buses in operation. In the future, we plan to integrate driver regulations, heterogeneous bus fleet, multiple depots and terminals into the model.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Csonka B., Bartłomiejczyk M.: Terminal charging scheduling of battery electric buses based on vehicle routing problem// / : , 2023,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/scsp58044.2023.10146217
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 56 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Economic benefits of dynamic charging of electric buses
- M. Bartłomiejczyk,
- M. Połom,
- L. Jarzębowicz
- + 1 autorów
ANALYSIS AND OPTIMIZATION OF ELECTRIC VEHICLE CHARGING PROCESSES IN TRANSACTIVE ENERGY SYSTEMS
- H. Bielokha,
- R. Strzelecki,
- D. Derevianko
- + 1 autorów