Abstrakt
Taking into account tire-pavement noise and tires classification with respect to noise emission special measurement methods are usually used. When two of them are applied (the Laboratory Drum Method (DR) and the Close-Proximity Method (CPX)) the investigator has to be sure that the position of the tire is correct. The authors of this paper thought about tire position as tire (wheel) alignment in particular tire camber angle. They intended to present its influence on tire-pavement noise.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL
nr 63,
strony 216 - 224,
ISSN: 0736-2501 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Woźniak R., Taryma S., Mioduszewski P.: Tire camber angle influence on tire-pavement noise// NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL. -Vol. 63, nr. 3 (2015), s.216-224
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3397/1/376320
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 144 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
An in-depth look at the tire rubber hardness influence on tire/road noise measurements
- E. Bühlmann,
- S. Egger,
- P. Mioduszewski
- + 1 autorów
2018
Speed dependency of temperature effects on road traffic noise
- E. Bühlmann,
- U. Sandgerg,
- P. Mioduszewski
2015