Abstrakt
Według Petera Druckera dwie najważniejsze wartości, które w najbliższych kilkudziesięciu latach będą decydowały o sukcesach lub porażkach, zarówno w wymiarze indywidualnym jak i zbiorowym, to wiedza i elastyczność (Newsweek Polska 2003/20). W przeprowadzonych badaniach wśród menedżerów amerykańskich 77% podkreśliło znaczenie wiedzy, jej tworzenia, upowszechniania i wykorzystywania dla rozwoju współczesnego biznesu (Foote N. W., E. Matson, N. Rudd: Managing the knowledge manager. The future of the networked company. The Kinsey Quarterly 2001, nr 3, s. 120-129). Wiedza dzisiaj przenika do każdej dziedziny aktywności organizacji. Jej wykorzystanie jako źródła kreującego wartość wymaga dysponowania przez pracowników odpowiednią wiedzą oraz umiejętnościami w zakresie jej wykorzystania w budowie przewagi konkurencyjnej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Problemy zarządzania. strony 85 - 106
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Tubielewicz A.: Twórcze myślenie i zarządzanie wiedzą.// Problemy zarządzania. / ed. A. Tubielewicz. Gdańsk: Kat. Zarz. i Tech. Inform. Wydz. Zarz. i Ekon. P. Gdań., 2003, s.85-106
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 126 razy