Abstrakt
This study aims to develop an understanding of the use of e-learning courses created for travel agents by Destination Management Organizations (DMOs). It explores agents’ perceptions of such courses. The research examines the views of 304 UK-based travel agents using online survey and investigates whether age, sex, type of agency, work experience, and educational level have influence on e-learning uptake. The satisfaction of travel agents with DMO e-learning is also assessed and found to depend on the number of courses previously attended, knowledge acquired, change in beliefs about the destination, and increased confidence in serving potential tourists.
Cytowania
-
8
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.jhlste.2012.09.001
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Journal of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education
nr 12,
strony 7 - 14,
ISSN: 1473-8376 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Kalbaska N., Lee H. A., Cantoni L., Law R.: UK travel agents’ evaluation of eLearning courses offered by destinations: an exploratory study.// Journal of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education -Vol. 12,iss. 1 (2013), s.7-14
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.jhlste.2012.09.001
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 58 razy