UK travel agents’ evaluation of eLearning courses offered by destinations: an exploratory study. - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

UK travel agents’ evaluation of eLearning courses offered by destinations: an exploratory study.

Abstrakt

This study aims to develop an understanding of the use of e-learning courses created for travel agents by Destination Management Organizations (DMOs). It explores agents’ perceptions of such courses. The research examines the views of 304 UK-based travel agents using online survey and investigates whether age, sex, type of agency, work experience, and educational level have influence on e-learning uptake. The satisfaction of travel agents with DMO e-learning is also assessed and found to depend on the number of courses previously attended, knowledge acquired, change in beliefs about the destination, and increased confidence in serving potential tourists.

Cytowania

  • 8

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 6

    Scopus

Autorzy (4)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Journal of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education nr 12, strony 7 - 14,
ISSN: 1473-8376
Język:
angielski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Kalbaska N., Lee H. A., Cantoni L., Law R.: UK travel agents’ evaluation of eLearning courses offered by destinations: an exploratory study.// Journal of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education -Vol. 12,iss. 1 (2013), s.7-14
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.jhlste.2012.09.001
Źródła finansowania:
  • COST_FREE
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 27 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi