Abstrakt
In view of the rising social and economic inequalities, public service delivery should be both universal, i.e. independent of the recipients' social or economic status, and contextualized, i.e. able to compensate for different local needs and conditions. Reconciling both properties requires various forms of innovations, chief among them innovations in digital public services. Building upon the four-stage model underpinning the United Nations e-Government Survey, the paper puts forward a framework for developing such innovations, and populates it with transparent, participatory, anticipatory, personalized, co-created, context-aware and context-smart services (including real-life examples) as initial set of innovations. The paper also outlines new technical, organizational and policy-related government capabilities required to engage in digital public service innovations.
Cytowania
-
1 3 6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 7 0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
GOVERNMENT INFORMATION QUARTERLY
nr 33,
wydanie 2,
strony 211 - 222,
ISSN: 0740-624X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Bertot J., Estevez E., Janowski T.: Universal and contextualized public services: Digital public service innovation framework// GOVERNMENT INFORMATION QUARTERLY. -Vol. 33, iss. 2 (2016), s.211-222
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.giq.2016.05.004
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 249 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Towards Digital Anti-Corruption Typology for Public Service Delivery
- F. Mutungi,
- R. Baguma,
- T. Janowski
Government in the metaverse: Requirements and suitability for providing digital public services
- M. Lnenicka,
- N. Rizun,
- C. H. Alexopoulos
- + 1 autorów